X
تبلیغات
طراحی مدرن وب سایت

طراحی مدرن وب سایت

آموزش بازاریابی اینترنتی

بازاریابی اینترنتی ( Internet Marketing ) چیست؟

امروزه هر کسب و کار اینترنتی برای بقای خودش به بازاریابی اینترنتی احتیاج دارد و در این مقاله به آموزش بازاریابی اینترنتی خواهیم پرداخت، بازاریابی اینترنتی به فرآیند نرخ تبدیل کاربر به مشتری می گویند، ولی قبل از انجام این کار، شما باید بتوانید بازدیدکنندگان سایت خود را به کاربر تبدیل کنید که برای درک بهتر این موضوع، به شما پیشنهاد می کنم که در این مقاله با طراحی مدرن همراه باشید.

 

۱) آموزش رایگان بازاریابی اینترنتی با استفاده از طراحی سایت حرفه ای

در ابتدا شما باید انواع کسب و کار اینترنتی در ایران   بازاریابی اینترنتی ، داشتن طراحی سایت حرفه ای است زیرا اگر در کسب و کار اینترنتی خود، به این موضوع مهم اهمیت ندهید، کاربران زیادی را از دست خواهید داد.

اگر می خواهید صفحات وب سایت شما، دارای ( بانس ریت ) کمتری باشد، باید در ابتدا تمام تمرکز خود را بر روی طراحی وب سایت قرار دهید، زیرا سایت شما باید به گونه ای طراحی شود تا کاربر بدون مشکل و خیلی آسان به اطلاعات مورد نظر خودش، دسترسی پیدا کند، در واقع سایت شما باید کاربر پسند باشد، تا کاربران بتوانند بدون مشکل از سایت استفاده کنند. کاربر پسند بودن، عبارتی است که برای توصیف سایت های خوب، قابل اعتماد و دارای طراحی گرافیکی منحصر بفرد استفاده می شود.

نکته ی بسیار مهمی که وجود دارد این است که اصول بازاریابی اینترنتی کمی تغییر کرده است، برای مثال اگر شما صرفا با تولید محتوای متنی بخواهید کاربران خودتان را به مشتری وفادار خود تبدیل کنید، سخت در اشتباه هستید، حداقل باید به شما بگویم که این نوع روش قطعا در ایران جواب نخواهد داد.

۲) آموزش بازاریابی دیجیتال با استفاده از تولید محتوای ویدئویی

افراد جامعه حوصله ی خواندن محتوای متنی ۲۰۰۰ کلمه ای را ندارند، چون همان محتوای ۲۰۰۰ کلمه ای را می توانند در یک ویدئو چند دقیقه ای تماشا کنند، ولی اگر صرفا می خواهید از تولید محتوای متنی استفاده کنید، حداقل باید بتوانید از عکس های با کیفیت، و در عین حال کم حجم استفاده کنید، زیرا تصاویر، تاثیرات بی نظیری در جذب کاربران دارد. خب تا اینجا متوجه شدیم که تولید محتوای ویدئویی از طرفداران بیشتری برخوردار است، اما این تمام موضوع نیست ، تولید محتوای ویدئویی تاثیرات فوق العاده ای در بروز احساسات افراد دارد.

۳) آموزش بازاریابی اینترنتی با القاء تاثیرات روانی مثبت

می خواهم نکته ی بسیار مهمی را به شما بگویم، کاربران وب سایت شما، زمانی از شما خرید می کنند که شما بتوانید تاثیرات روانی مثبتی را به آنها القاء کنید و این مهمترین موضوع این مقاله است، شما باید بتوانید در سایت بازاریابی اینترنتی خود از طریق روش های مختلف، احساس خوب را به کاربران خود منتقل کنید.

شما می توانید با تولید محتوای ویدئویی و تولید انیمیشن های فوق العاده، احساسات مخاطبان خود را درگیر کنید، اگر  خودتان بتوانید در تولید محتوای ویدئویی حضور داشته باشید و ویدئوهایی را از خودتان ضبط کنید، فوق العاده خواهد بود و کاربرانتان به راحتی به شما اعتماد می کنند و شما به شدت، احتیاج به جلب اعتماد کاربرانتان دارید، زیرا ۹۷ درصدی افرادی که برای اولین بار به وب سایت های مختلف سر می زنند، از آن سایتها، هیچ گونه خریدی انجام نمی دهند و این موضوع دلایل مختلفی دارد که یکی از مهمترین دلایل آن، اعتماد نداشتن کاربر، به وب سایت است.

۴) آموزش بازاریابی اینترنتی با افزایش اعتماد کاربران

اگر بتوانید روش های بازاریابی اینترنتی را به خوبی پیاده سازی کنید قطعا میتوانید کاربران خود را در یک بازه زمانی قابل توجه، در وب سایت خود نگه دارید، که به سئو سایت وردپرس شما کمک فوق العاده ای خواهد کرد و همانطور که گفتیم یکی از کم هزینه ترین و پربازده ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی ، تولید محتوای ویدئویی است و اگر برای تولید محتوای ویدئویی خود، از نرم افزارهای افترافکت و پریمیر استفاده کنید، تاثیرات روانی فوق العاده مثبتی را میتوانید روی کاربران خود بگذارید.

 

اما فقط تولید محتوای ویدئویی کافی نیست، آنچه که باعث موفقیت کسب درآمد اینترنتی شما می شود، مجموعه ای از تکنیک هایی است که شما باید به صورت پیوسته در کسب و کار اینترنتی خودتان استفاده نمائید و حالا مرحله ی بعدی بازاریابی اینترنتی برای یک مدیر وب سایت، تبدیل بازدید کننده به کاربر است، این تکنیک یکی از جذاب ترین تکنیک های بازاریابی اینترنتی است.

 

۵) تبدیل بازدید کننده به کاربر

اصلا هیچ اهمیتی ندارد که شما چه نوع وب سایت و یا کسب و کاری دارید، تنها چیزی که اهمیت دارد این است که شما باید بتوانید اطلاعات بازدید کنندگان خود را بگیرید. یکی از مهمترین روش های بازاریابی اینترنتی است، زیرا اگر اطلاعات بازدیدکنندگان سایت خود را جمع آوری نکنید، یعنی شما فقط یک شناسنامه ی آنلاین دارید، بنابر این سایت شما هیچ فروشی نخواهد داشت زیرا شما باید همیشه با کاربران سایت خود در ارتباط باشید و انواع تکنیک های بازاریابی را بر روی آنها پیاده سازی کنید تا خدمات شما، هم برای کاربرانتان مفید باشد و هم شما بتوانید کسب درآمد اینترنتی خودتان را هر روز پر رونق تر کنید، حالا بعد از جمع آوری اطلاعات بازدیدکنندگان سایت، یکی از قوی ترین روش های بازاریابی اینترنتی شروع می شود.

 

۶) آموزش بازاریابی اینترنتی با استفاده از ایمیل مارکتینگ ( Email marketing )

بازاریابی ایمیلی قلب تپنده ی کسب و کار اینترنتی شماست، شما با بازاریابی ایمیلی، می توانید به صورت پیوسته با کاربران خود در ارتباط باشید، ایمیل مارکتینگ هیچگاه منسوخ نخواهد شد، سیستم هایی منسوخ شده اند که مرتبا در حال فیلتر شدن هستند و هیچ ثباتی برای آنها وجود نخواهد داشت ، به هیچ عنوان شبکه های اجتماعی، کسب درآمد اینترنتی پایداری برای شما نخواهد بود، شبکه های اجتماعی ، فقط مانند قرص مسکن هستند که برای مدت زمان کوتاهی پاسخگو شماست، اما بعد از گذشت زمان کوتاهی، کسب و کار شما را دچار مشکل خواهند کرد.

بیشتر بخوانید: آموزش ایمیل مارکتینگ

۷) چگونگی باید در زمان های مناسب ایمیل ارسال کنیم؟

در ابتدا باید به شما بگویم که سرویس های ایمیل مارکتینگ بسیار زیادی وجود دارد که میلر لایت یکی از محبوب ترین آنهاست که در ایران، دارای نمایندگی است. شما باید در همان ابتدا که بازدیدکننده ای در سایت شما عضو می شود، ایمیلی را به او ارسال نمائید تا متوجه شود که عضوی از سایت شماست، نه اینکه وقتی در سایتتان ثبت نام می کند چند ماه دیگر برای آنها ایمیل ارسال کنید.

حداقل باید هفته ای یک بار ایمیل ارسال کنید، چون خیلی از کاربران شما، به راحتی فراموش می کنند که در سایت شما عضو شده اند و برای ایمیل مارکتینگ، حتما نباید تمام ایمیل های شما جنبه ی تبلیغاتی داشته باشد، شما می توانید اتفاقات و رویدادهای مختلفی که در سایتتون اتفاق میفتد را به کاربرانتان ارسال نمائید و تمام تلاش خود را باید برای این موضوع بگذارید که ارتباط صمیمی با کاربران خود برقرار کنید، در سایت بازاریابی اینترنتی نباید همه چیز خشک باشد، باید احساس خوب را به کاربران خود منتقل کنید.

۸) برای محصولات سایت خود توضیحات جامع و کاملی بنویسید

افراد زیادی هستند که بعد از مدتی کسب و کار اینترنتی آنها با شکست مواجه می شود و وقتی سایت آنها را مورد بررسی قرار دادم متوجه شدم که یکی از مهم ترین روش های بازاریابی اینترنتی را رعایت نکرده اند. چگونه انتظار داریم که با تولید یک محصولی که در مورد آن، تنها چند خط بیشتر توضیح ندادیم، بتوانیم فروش های فوق العاده ای را داشته باشیم؟

باید هدف خود را بر روی این موضوع قرار دهید که توضیحات کاملی در رابطه با محصول خود بنویسید، اما این موضوع را هم مد نظر داشته باشید که تمام جزئیات را نباید در صفحه ی محصول قید کرد! شما باید حلقه ی گمشده ای را در صفحه ی محصول خود قرار دهید تا خواننده را به فکر فرو ببرد و به دنبال حلقه ی گمشده بگردد و در بحث فروش و بازاریابی همیشه شما باید حلقه ی گمشده ای در توضیحات محصول خود قرار دهید تا محصول مورد نظر، منجر به فروش شود، زیرا اگر حلقه ی گمشده ای وجود نداشته باشد، هیچ حس کنجکاوی درون خریدار ایجاد نخواهد شد.

اگر می خواهید کسب و کار اینترنتی خود را به افرادی کار آزموده بسپارید تا کسب و کار شما را، آنگونه که می خواهید بسازند، می توانید از طریق فرمی که در صفحه ی طراحی سایت حرفه ای قرار دارد، مراجعه کنید و درخواست پروژه ی خود را به ما بسپارید.

 

۹) آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی با استفاده از شروع یک داستان جذاب

در این قسمت می خواهم به موضوعی اشاره کنم که شاید تا به حال آن را در هیچ جای اینترنت نشنیده باشید و در دوره های آموزش بازاریابی و فروش اینترنتی از این تکنیک قدرتمند، نام برده نشده است. کاربران سایت شما علاقه ی بسیار زیادی دارند که داستان زندگی شما را بدانند، و شما به راحتی می توانید از این تکنیک قدرتمند به نفع خودتان استفاده کنید، اما چگونه باید شرایط را به نفع خودتان رقم بزنید؟

تنها کافیست که در مورد فروش خود، داستانی جذاب بنویسید اما نکته ی بسیار مهمی که در این قسمت برای شما وجود دارد، این است که شما باید قهرمان داستان خود باشید! نه اینکه پایان داستان به شکست شما ختم شود، ساختار نوشتار داستان شما باید به گونه ای باشد که در انتهای داستان، محصول و یا خدمات شما، قهرمان داستان باشد و مخاطبان محصول شما را به وجه بیاورد.

۱۰) آموزش بازاریابی اینترنتی با استفاده از پیام رسان های داخلی و خارجی

به شما پیشنهاد می کنم که تا می توانید در تمام شبکه های اجتماعی و پیام رسان ها فعالیت کنید ، زیرا هم تاثیر فوق العاده ای در سئو سایت وردپرس شما خواهد داشت و هم افراد بسیار زیادی از داخل شبکه های اجتماعی با شما آشنا می شوند، اگر شما تولید محتوا ویدئویی انجام میدهید که به راحتی می توانید ویدئو های خود را در شبکه های اشترک گذاری ویدئو، مانند آپارات، تماشا و نماشا منتشر کنید، توجه داشته باشید که بک لینک هایی که از این نوع شبکه های اشتراک گذاری ویدئو دریافت می کنید، بسیار ارزشمند هستند.

به شما پیشنهاد می کنم که از حتما شبکه های اشتراک گذاری ویدئو خارجی هم استفاده نمائید.

برای خلق موفقیت در بازاریابی اینترنتی چه مقدار زمان نیاز است؟

شما در هر حوزه ای برای خلق موفقیت، احتیاج به زمان دارید، هیچ موفقیتی با فشار یک دکمه بوجود نمی آید، اگر بتوانید در عرض تنها شش ماه، کسب و کار خود را به موفقیت برسانید، این موفقیت، خیلی سریع تلقی می شود.

برای ایجاد موفقیت پایدار، شما احتیاج دارید تا گام هایی را به صورت آهسته و پیوسته بردارید و فقط این موضوع می تواند شما را به موفقیت برساند، برای رسیدن به اهداف خود، سخت تلاش کنید، و همیشه سعی کنید تا در طول مسیر خود، آموزش ببینید که سایتطراحی مدرن برای اولین بار در ایران مطالبی برای دوره بازاریابی اینترنتی و راه اندازی کسب و کار اینترنتی را به شکلی متفاوت برای شما ارائه می دهد.


برچسب‌ها: طراحی سایت حرفه ای,
+ نوشته شده در شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ساعت ۲۰:۰۸ توسط محمد علی کوکائیان دسته : نظر(0)

هنر نصب انواع آیفون تصویری در ایران

آیفون تصویری کوکوم kocom

این آیفون تصویری کوکوم یا به عبارت دیگر این درب بازکن کوکوم kocom  از کیفیت ساخت خوبی برخوردار است. علاوه بر کیفیت خوب آیفون تصویری کوکوم kocom می توان به با دوام بودن آن نیز اشاره کرد. در آیفون تصویری کوکوم  12 اینچی، از طراحی فو ق العاده ای برخوردار است، یکی دیگر از قابلیت های این آیفون، هندزفری (بدون گوشی) بودن آن است. آیفون تصویری کوکوم مدل KCV-A510R دارای گوشی نمی باشد و صدا از طریق بلندگویی که برروی خود مانیتور نصب شده است شنیده می شود. منحصربفرد بودن طراحی گوشی های آیفون تصویری کوکوم kocom ، این نوع دربازکن را، از سایر دربازکن های دیگر جدا کرده است و با توجه به سلیقه های متنوع، مدل های بسیار زیادی را به بازار عرضه کرده است.

دستگاه های آیفون تصویری کوکوم kocom دارای چهار رشته سیم به رنگ های مختلف هستند.

سیم قرمز: سیم قرمزدر این دستگاه مربوط به صدای بالا به پایین
سیم آبی با علامت منفی: برای راه اندازی پنل دستگاه مورد استفاده قرار میگیرد. برای این منظور به یک ولتاژ احتیاج داریم که این ولتاژ از مانیتور به پنل ارسال می شود.
سیم زرد با علامت مثبت: برای راه اندازی پنل مورد استفاده قرار میگیرد. برای راه اندازی پنل نیز به یک ولتاژ احتیاج داریم که از مانیتور به پنل دستگاه ارسال می شود
سیم سفید: این سیم وظیفه ی هدایت سیگنال های تصویر از پنل به مانیتور را بر عهده دارد و به دنبال خود صدای پایین به بالا را منتقل میکند.
به منظور نصب و راه اندازی یک سیستم آیفون تصویری kocom تک واحدی کوکوم کافی است این چهار رشته سیم را به درستی نصب کنید تا سیستم به خوبی راه اندازی شود.
پشت دستگاه تصویری سه بخش برای اتصال سوکت ها تعبیه شده که :
اولین سوکت به منظور نصب پنل است ( سوکت چهار تایی )
دومین سوکت به منظور نصب اینتر کام است و همچنین این سوکت به شما اجازه می‌دهد تا در مواقع نیاز بتوانید گوشی های تصویری و یا گوشی های صوتی دیگری نیز نصب کنید. ( سوکت چهار تایی )


برچسب‌ها: آیفون تصویری,
+ نوشته شده در شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ساعت ۱۹:۵۷ توسط محمد علی کوکائیان دسته : نظر(0)

سئو چیست و چگونه با آن تجارت خود را گسترش دهیم؟

سئو مخفف چیست؟
سئو یا seo مخفف سه کلمه ی Search Engine Optimization به معنای بهینه سازی سایت برای موتور جستجو می باشد سئو سایت به مجموعه قوانینی که گوگل برای سایتها مشخص کرده و پیاده سازی آنها را سئو می گویند.  شما با بالا آمدن در نتایج موتورهای جستجوی گوگل می توانید کسب و کار اینترنتی بسیار پر رونق و پولسازی را داشته باشید.
اگر سایت خود را برای موتورهای جستجوی گوگل بهینه سازی کنید، افراد بسیار زیادی می توانند به وب سایت شما مراجعه کنند و از تجربیات و تخصص شما استفاده کنند  و در این گونه موارد اگر شما فردی باهوش باشید، به راحتی می توانید با کمی بازاریابی هوشمندانه، بازدید کنندگان سایت خود را به کاربر تبدیل کنید و در یک بازه زمانی بسیار کوتاه فروش های بسیار فوق العاده ای را داشته باشید.
چرا باید سئو یاد بگیریم؟
در دیجیتال مارکتینگ گفته می شود که سئو سومین شغل پردرآمد دنیاست، حتی اگر بخواهید به عنوان یک کارمند در شرکتی کار کنید، باز هم در مقایسه با شغل های دیگر، می توانید از درآمد بیشتری برخوردار باشید، اما اگر سایتی را برای خودتان راه اندازی کنید، قطعا میزان درآمد شما، تمام اطرافیانتان را متعجب خواهد کرد!
بازاریابی سئو چیست؟
امروزه هر کسی برای رفع نیاز خودش ، به موتورهای جستجوی گوگل می رود و نیازش را با جستجو کردن کلمه ی مورد نظر خود، برطرف می کند، بنابراین شما تنها با استفاده از بازاریابی سئو می توانید کسب و کار اینترنتی خود را رونق ببخشید، زیرا زمان بازاریابی سنتی به پایان رسیده است.
بیشتر بخوانید:  آموزش بازاریابی اینترنتی با ۱۰ تکنیک سال ۲۰۱۸
 
تفاوت سئو با تبلیغات بنری چیست؟
تبلیغات بنری عبارت است از عکس هایی که با سایزهای متفاوت طراحی شده اند و با پرداخت هزینه، روی هر وبسایتی می توانند قرار بگیرند، بنابراین تفاوت تبلیغات بنری با سئو ، کاملا واضح است، زیرا برای تبلیغات بنری باید هزینه های قابل توجهی را کنار بگذارید، اما در سئو بدون هزینه، می توانید در کلمه هایی که رقابت کمتری دارند، رتبه بگیرید و به مرور زمان، کسب و کار اینترنتی خود را گسترش دهید.
تفاوت سئو با تبلیغات کلیکی گوگل ( Google Adwords )  : در این نوع تبلیغات، افراد با پرداخت هزینه هایی به شرکت گوگل، سایت خود را به صورت موقت در صفحه ی اول نتایج جستجوی گوگل قرار می دهند.
به شدت پیشنهاد می شود که اگر در ابتدای مسیر هستید و توانایی پرداخت هزینه های خیلی زیاد را ندارید از این نوع روش استفاده نکنید! اولین دلیلش، این است که با توجه به بالا رفتن قیمت دلار، پرداخت هزینه های این نوع تبلیغات، از عهده ی هر کسی بر نمیاید، البته که تا چند سال پیش، یکی بهترین روشهای تبلیغاتی به حساب می آمد! زیرا افرادی که وارد سایت شما می شوند، هدفمند هستند.
دومین دلیلش این است که به تخصص بالایی احتیاج دارد، یعنی اینکه اگر تبلیغات ادوردز خود را بدرستی انجام ندهید، هزینه ی کلیک ها به مراتب بالاتر میرود و خیلی سریع از صفحه ی اول خارج می شوید.
چرا باید در صفحه ی اول گوگل قرار بگیرم؟
تنها در صفحه ی اول گوگل، سایت شما می تواند بازدیدکننده داشته باشد! اگر در صفحه ی دوم گوگل هم باشید، باز هم سایت شما، نمی تواند بازدیدکننده ای داشته باشد، زیرا  اغلب بازدیدکنندگان در همان صفحه ی اول گوگل به مطالب مورد نظر خود دسترسی پیدا می کنند.
اصول سئو چیست؟
اصول سئو بر پایه ی مجموعه ای از دانش تولید محتوا، بهینه سازی داخلی سایت ( On Page Seo )، بهینه سازی خارجی سایت ( Off Page Seo )، بررسی موارد فنی وب ( Technical SEO ) و بروز رسانی شبکه های اجتماعی است.
 
انواع مدلهای بازاریابی سئو در ایران
سئو کلاه سفید
اولین مدل سئو، سئو کلاه سفید (White Hat SEO) نام دارد. سئو کلاه سفید به مجموعه ای از تکنیک هایی گفته می شود که به گفته ی خود گوگل همه ی وب سایت ها، باید از تکنیک های سئو کلاه سفید استفاده کنند که البته ۹۵ درصد وب سایت های موفق، از این تکنیک استفاده نمیکنند، زیرا با افزایش رقابت در سطح اینترنت، مدیران وب سعی می کنند که از روش های میانبر استفاده کنند که همین موضوع به مرور زمان، باعث شده است که در کلمات کلیدی پر رقابت، همه ی وب سایت ها از روش های میانبر استفاده کنند.
چرا نباید از تکنیکهای سئو کلاه سفید استفاده کرد؟
شاید من اولین نفری باشم که چنین اطلاعاتی را به شما انتقال می دهم، چون اکثریت افراد موفق در سطح وب از رازها و تکنیک های سئو به صورت کامل با خبر هستند، اما نمی خواهند که شما به این راحتی، به اطلاعات آنها دسترسی پیدا کنید و به همین خاطر هستش که اکثر شرکت های بزرگ ایران در سطح وب، می گویند ما انسان های صادقی هستیم و از تکنیک های کلاه سفید استفاده می کنیم! اما وقتی وب سایت های آنها را با مورد بررسی قرار دادم، متوجه شدم که از تمام روش های سیاه و میانبر استفاده کرده اند!
البته قصد ندارم که صرفا در این مقاله، روشهای فریب گوگل را به شما آموزش دهم، بلکه خواستار این هستم که با تولید بهترین محتوای ( متنی، ویدئویی و ….. )، برای کاربران سایت خود، فضایی را فراهم کنیم تا آنها با کار و تخصصمان بیشتر آشنا شوند و بعد یک بازه  زمانی بسیار کوتاه، آنها را به مشتریان وفادار خود تبدیل کنیم.
مفهوم سئو دور زدن گوگل نیست
بنابراین مفهوم سئو ، صرفا دور زدن گوگل نیست، بلکه فراهم کردن بهترین شرایط ممکن، برای افرادی است که به سایت ما مراجعه می کنند، چون اگر آنها وجود نداشته باشند،  ما هم کسب و کاری نخواهیم داشت، بنابراین ما باید به بازدیدکنندگان سایت خود احترام بگذاریم و محتوای با کیفیتی تولید کنیم، نه اینکه صرفا محتوای خود را، بر اساس الگوریتم های موتور جستجوی گوگل بسازیم.
سئو کلاه خاکستری (gray Hat SEO)
در سئو کلاه خاکستری (gray Hat SEO) همه چیز به خود شما بستگی دارد، اگر در سئو از مهارت و تجربه ی زیادی برخوردار هستید، می توانید از تکنیک های سئو کلاه خاکستری بهمره مند شوید، اما اگر تجربه ی کافیه ای برای شروع سئو کلاه خاکستری نداشته باشید، به احتمال خیلی قوی توسط گوگل جریمه خواهید شد، چون از نظر گوگل، شما دارید یک کار کاملا غیر قانونی را انجام می دهید.
استفاده از سئو کلاه خاکستری (gray Hat SEO) ریسک بسیار بالایی را به همراه دارد و اگر تجربه و تخصص خوبی در حوزه ی سئو دارید، پیشنهاد می شود که از تکنیک های سئو کلاه خاکستری استفاده کنید.
سئو کلاه سیاه (black Hat SEO)
سئو کلاه سیاه (black Hat SEO) هم همانطور که می دانید از نظر گوگل، کاملا غیر قانونی بوده و ریسک انجام این کار، از سئو کلاه خاکستری به مراتب بالاتر است، آنقدر ریسک سئو کلاه سیاه بالا است که بزرگترین سئو کارهای ایران هم، استفاده از چنین روش هایی را پیشنهاد نمی کنند، زیرا در سئو کلاه سیاه، هیچ توجهی به نیاز کاربران نمی شود و تنها هدف افرادی که از اینگونه تکنیک ها استفاده می کنند، این است که در صفحه ی اول نتایج موتورهای جستجو قرار بگیرند.
 
رعایت ۲۰۰ فاکتور مهم سئو
برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، باید دویست فاکتور مهم را رعایت کنید و برای اولین بار این موضوع را، خود گوگل مطرح کرده است و شما هر چه فاکتور و نکات بیشتر و در عین حال مهمتری را رعایت کنید، قطعا جایگاه بهتری در نتایج جستجوی گوگل خواهید داشت. در این بخش قصد دارم، مهمترین فاکتورهای سئو را به شما دوستان ارائه بدم که قطعا با رعایت این نکات، می توانید به رتبه های برتر گوگل دسترسی پیدا کنید.
 
برای بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو، باید سه بخش مهم زیر را مطالعه نمائید
۱) بهینه سازی داخلی سایت ( On Page Seo )
۲) بهینه سازی خارجی سایت ( Off Page Seo )
۳) بررسی موارد فنی وب ( Technical Seo )
که البته مطالعه و پیاده سازی هرکدام از آنها، انرژی زیادی می طلبد، اما اگر بتوانید سایت خود را به خوبی برای موتورهای جستجوی گوگل، بهینه سازی کنید، قطعا کسب و کار اینترنتی شما، به یک تجارت پولساز تبدیل خواهد شد.
هر چقدر هم زمان و انرژی برای سئو سایت خود بگذارید، باز هم این موضوع برای شما سودآور خواهد بود، زیرا سئو می تواند شما را ثروتمند کند.
 
بررسی سه اصل مهم در سئو
۱) بهینه سازی داخلی سایت ( on page seo ) : همانطور که از اسمش پیداست، به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که در داخل سایت، به منظور تولید و بهبود محتوا برای کاربر به کار می رود را سئو آن پیج می گویند.
۲) بهینه سازی خارجی سایت ( off page seo ) : به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که در خارج از وب، به منظور بهبود سایت برای موتورهای جستجو گوگل صورت می گیرد.
۳) بررسی موارد فنی وب ( Technical SEO ) : سئو تکنیکال به موارد فنی وب می پردازد و باعث می شود که خیلی سریع تر و بهتر در نتایج جستجوی گوگل ظاهر شوید. در سال ۲۰۱۸ یکی از مهمترین بخش های بهینه سازی سایت، سئو تکنیکال است، زیرا اگر به مشکلات فنی سایت خود نپردازید، ممکن است که در برخی از مطالب در نتایج جستجوی گوگل، به خوبی ظاهر نشوید.
 
آموزش سئو آن پیج ( On Page Seo ) :
۱) بهینه سازی تگهای Heading : تگهای تیتر از H1 شروع می شود و تا H6 ادامه دارد، تگ h1 از همه ی تگهای دیگر ارزش بیشتری دارد و فقط در هر صفحه، یک بار می توان استفاده کرد، بعد از تگ h1، تگ h2 از اهمیت زیادی برخوردار است و اهمیت تیترهای دیگر هم، به ترتیب تا h6 ادامه دارد. سعی کنید کلمات کلیدی خود را درون این تگها قرار دهید، اما در انجام این کار زیاده روی نکنید که باعث بهینه سازی بیش از حد (  over optimization ) می شود.
over optimization: به مفهوم بهینه سازی بیش از حد می باشد که اگر در بهینه سازی وب خود، بعضی کارها را ( مانند لینک سازی داخلی، لینکسازی خارجی و استفاده از کلمات کلیدی در بخش های مختلف مقاله ) بیش از حد انجام دهید، باعث جریمه شدن سایت شما توسط گوگل خواهد شد، چون شما قصد سوء استفاده از موتور جستجوی گوگل را داشته اید.
 
چرا رباتهای گوگل، ابتدا تگهای Heading را مورد بررسی قرار می دهند؟
زیرا بازدید کنندگان سایت شما، مانند رباتهای گوگل عمل می کنند! یعنی ابتدا تیترهای هر پاراگراف را مطالعه می کنند، سپس اگر تیترهای مقاله ی شما جذاب باشد، شروع به خواند متون داخل هر پاراگراف می کنند. پس به راحتی می توان به این موضوع مهم پی برد که سیاست های شرکت گوگل، از منطق بسیار قدرتمندی برخوردار است.
۲) متا تگ توضیحات ( Meta Description ) : امروزه متا تگ توضیحات کمی بی اهمیت تر از قبل شده است، حتی اگر بخشی از متن مقاله ی خود، که شامل کلمه کلیدی می شود را در بخش تگ توضیحات کپی کنید، به نتیجه ی مطلوب خود می رسید، اما اگر می خواهید در یک کلمه ی کلیدی بسیار پر رقابت وارد شوید، به شدت توصیه می شود که متا تگ خود را به صورت اختصاصی و با فکر بنویسید، چون در کلمات کلیدی بسیار پر رقابت، باید کوچکترین نکاتی که از نظر گوگل هم کم اهمیت است، رعایت شود.
۳) بهینه سازی تصاویر: سئو تصاویر، با استفاده از مشخصه ی alt و title امکان پذیر است، می توانید کلمات کلیدی خود را در داخل هر دو مشخصه استفاده نمائید، البته اگر بخواهید کمی خلاقانه تر عمل کنید، باید برای مشخصه ی title یک عبارت انحصاری بنویسید.
۴) url یا آدرس صفحات وب: بهترین حالت ممکن برای ایجاد یک ساختار آدرس دهی مناسب، این است که از سه کلمه ی انگلیسی و قابل فهم استفاده کنید و کلمه ی کلیدی خود را در داخل url قرار دهید.
۵) ایجاد لینک های داخلی مناسب ( internal links ) : معمولا باید لینکهای داخلی یک سایت به صورت فالو باشند، فالو بودن یک لینک، به معنای انتقال اعتبار صفحه ی A به صفحه ی B است. اینگونه لینک ها به موتورهای جستجوی گوگل کمک می کنند تا صفحات مختلف سایت شما را راحت تر و بهتر ایندکس کنند و البته لینک سازی داخلی به قدرت گرفتن صفحات مختلف سایت شما کمک می کند.
برخلاف طرز فکر اشتباه اکثر وب مسترها، لینک سازی داخلی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است و برای پیاده سازی لینک سازی داخلی صحیح، باید از دانش و تخصص بسیار بالایی برخوردار باشید.
 
۶) بهینه سازی لینک های خروجی : شامل لینک هایی است که از سایت شما، به وب سایت های دیگر داده می شود، هر مقاله ی خوب و با کیفیت، باید حداقل یک لینک خروجی داشته باشد، در انجام این کار زیاده روی نکنید، زیرا هر چه لینک های خروجی یک صفحه کمتر باشد برای سئو بهتر خواهد بود.
۷) چگالی کلمات کلیدی: این موضوع با الگوریتم های جدید گوگل، مقداری کم اهمیت شده است، فقط کافیست که یک مقاله ی خوب و با کیفیت را برای کاربران خود نوشته و سپس چند باری کلمه ی کلیدی مد نظر خود را تکرار کنید.
 
آموزش سئو آف پیج ( off page seo ):
بک لینک ( BackLink ): بخش عمده ای از آموزش سئو آف پیج را، بک لینک ها تشکیل می دهند، با بک لینک ها می توانید اعتبار و رتبه ی سایت خود را افزایش دهید.
بک لینک چیست؟  منظور از بک لینک ، کلمه ها و یا آدرسهایی از صفحات وب هستند که با کلیک بر روی آن، از صفحه ای به صفحه ی دیگری در وب منتقل می شوید. اگر سایت های بسیار پربازدید و در عین حال معتبر و محبوب به سایت شما لینک دهند، به مرور زمان ، اعتبار و محبوبیت آن سایت ها به سایت شما منتقل می شود و کم کم رتبه ی سایت شما افزایش پیدا می کند، ( البته این روند تدریجی مربوط به الگوریتم های قدیمیه گوگل می باشد و در حال حاضر، تشخیص و تاثیرگذاری بک لینک ها به مراتب خیلی سریع تر و بهتر از قبل شده است ).
بک لینک ها انواع بسیار زیادی دارند که برخی از مهمترین های آنها را، برای شما عزیزان شرح می دهیم. بک لینک ها به صورت فالو و نوفالو در متن ها مورد استفاده قرار می گیرند. بک لینک های فالو در افزایش رتبه و محبوبیت یک صفحه، تاثیر فوق العاده ای دارند، اما بک لینک های نوفالو هیچ تاثیری در افزایش رتبه ی یک صفحه ندارند.
مدل های مختلف بک لینک
انکر تکست ( Anchor Text ): هر کلمه ی کلیدی ای که با کلیک بر روی آن، به صفحه ای دیگر منتقل شوید را انکر تکست می گویند.
لینک تکست ( link text ): به هر آدرسی ( url ) از صفحات وب، که بازدیدکنندگان را، به صفحه ای دیگر منتقل کند را لینک تکست می گویند.
ارزش انکر تکست ها، به مراتب خیلی بیشتر از لینک تکست است.
 
لینکسازی چیست؟
به مجموعه ای از اقداماتی گفته می شود که توسط خود وبمستران صورت می گیرد، یعنی بک لینک هایی که توسط خود شما صورت میگیرد را لینک سازی میگویند و موضوع مهمی که در این قسمت وجود دارد، این است که لینک سازی،  از نظر گوگل یک روش کاملا غیر قانونیست!  برخی از اساتید به اصطلاح سئوکار می گویند که ما از روش کلاه سفید استفاده می کنیم، در صورتی که آنها نمی دانند که از روش های خاکستری و سیاه استفاده می کنند و به گونه ای دچار توهم شده اند! شما کجا شنیده اید که گوگل گفته باشد که شما حق لینکسازی دارید! گوگل گفته است که باید مطلبی که شما تولید می کنید، آنقدر باکیفیت باشد که وب سایت های دیگر، به شما لینک دهند.
البته که با روش لینک سازی مخالف نیستیم، اما نمی توان این روش را، سئو کلاه سفید دانست! لینکسازی که شما انجام میدهید، میتواند جزوه روش های سئو کلاه خاکستری قرار گیرد، اما اگر لینکسازی شما به صورتی باشد که موجب شناخته شدن شما، توسط گوگل شود، قطعا سایت شما با جریمه ی سنگینی همراه خواهد شد.
چگونه باید لینکسازی انجام دهیم؟
برای انجام این کار، تنها کافیست که خودتان را به جای کاربر بگذارید تا متوجه شوید که آیا لینکسازی سایت شما، به صورت طبیعی صورت گرفته است یا خیر؟ برای مثال اگر لینک خود را در متن، پنهان کنید که کاربر نتواند آن را ببیند، احتمال جریمه شدن سایت شما وجود دارد.
تنها راه موفقیت در سئو کلاه خاکستری
لینک سازی سایت شما باید به گونه ای صورت گیرد که از نظر گوگل، کاملا طبیعی به نظر برسد، یعنی اینکه باید در لینکسازی سایت خود، هم بک لینک فالو و هم بک لینک نوفالو داشته باشید و پیشنهاد می شود که در سه ماه اول، هیچگونه لینکسازی نداشته باشید، زیرا گوگل نسبت به سایت شما بی اعتماد خواهد شد.

برچسب‌ها: سئو,
+ نوشته شده در شنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۷ساعت ۱۹:۵۳ توسط محمد علی کوکائیان دسته : نظر(0)